söndag 14 augusti 2011

Guds vilodag

Ja, idag är det söndag. Och i vissa kulturer kallas det vilodagen, bland annat på grund av religion, bakfylla eller utbrändhet. Väljs själv vad som passar dig! Just idag är den här dagen för mig precis som alla andra dagar, för jag är ju ledig varje dag! Vilket är AWESOME, men jag börjar bli lite uttråkad. Jag längtar efter att få helg, för hur mycket uppskattar man inte en ledighet som efter en riktigt jobbig skolvecka?

Jag kommer ihåg i ettan när vi hade de drygaste estetisk verksamhets-lektionerna på fredagar klockan fyra. De få gånger vi faktiskt var på lektionerna (orienterare har väldigt hög frånvaro på fredagar på hösten och våren (och ibland vintern)) var det frrrruktansvärt segt, förutom dom gångerna vi var så övertrötta att dramalektionerna faktiskt involverade agerande, dock väldigt oseriös sådan. Hur härligt var det inte då när vi fick gå hem (läs: först gå till ICA i regnet och handla mat inför helgen och sedan släpa den tunga matkassen hela vägen hem till fots på grund av punktering på cykeln) och bara lägga sig i soffan och äta glass och räkwok? Just det längtar jag efter just nu! Då är det ju tur att jag börjar skolan om en vecka :D

Nu ska jag och pappa snart åka och kolla på fotbolls-derby, Boden vs Luleå. Det kommer förhoppningsvis vara rafflande!

Peace out /S:et

Den kära viken-bruttan Moa/Fish-moe/Moe tha Hoe/Chicken-fish (m.m) 
som precis har avslutat sin estetisk-verksamhet-på-fredagar-tid (=ettan).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar