onsdag 17 augusti 2011

Filosoferande i sängen

Jag måste bara berätta om min löptur idag. Den var helt enkelt magiskt!

Det regnade ute. På grund av gedigna ombyggnationer av 97:an (den feta vägen som går mellan Boden och Luleå) var jag tveksam om jag ens skulle kunna komma över, men jag klarade det Dock kom en hel del tankar av karaktären: Vad fan håller jag på med?!

Väl över på andra sidan sprang jag den vanliga vägen uppför berget och följde den vanliga stigen. Men vadan detta? Jag såg plötsligt en helt ny stig som jag aldrig sett förut. Jag följde den och hips vips såg jag den ena vackra stigen efter den andra! Jag blev helt överväldigad och var tvungen att springa kors och tvärs för att hinna utforska alla dessa nya områden. Och inte nog med att stigarna var übermysiga, utsikten var alldeles underbar i form av dels Sävast och Boden, men också berghällar, tallhed och till och med vackra grönområden! Kan det bli bättre? Trodde inte det, men jodå! Löpformen visade sig vara helt superb och jag dunkade på i 90 minuter och kände mig som rena rama Thierry Giourgiou. Det faktum att jag såg en hare skutta fram på stigen strax framför mig var grädden på moset. Det här var en bra dag. EN BRA DAG!

Nu ska jag sova. Natti natti!
Published with Blogger-droid v1.7.4

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar