tisdag 13 mars 2012

Reportage!

Som många säkert känner till, gillar jag att sy. Såklart vill jag ju visa upp mina alster så betrakta och njuuut:

Detta är då shorts. De längst till vänster har jag sytt efter eget mönster, medan de andra två är kapade långbyxor. De i mitten var sjuuuuukt tighta i midjan så jag slängde in en liten svart kil på varje sida.

Efter influenser av min klasskompis Julia skapade jag mig en tre-fyra kjolar och här är några av dem. Den i mitten var i sitt förra liv en tröja och den till höger är en klassisk Sara-bear design!

Fräscht? Fräääscht!

Som avslutning vill jag dela med mig av min visdom, så här kommer lite tips från coachen!
  •  Jeans behöver man aldrig slänga, så länge dom sitter bra i röven! Är dom lite bredare i foten och börjar bli för korta kan man sy in dom till stuprörsjeans. Annars kan man klippa av dom, vika upp dom och voilà så har man ett par shorts! Tänk dock på att byxorna ej får vara så tajta över låren, för det blir oskönt som satan. Been there, done that!
  • Har man en för lång kjol som man vill korta av lite ser det snyggast ut om man först använder strykjärnet för att få till fållen. Den kan vara lite trixigt att lägga upp kjolar och om man stryker först blir det mycket bättre!
  • Att ha ett linne under en tunika är ibland nödvändigt, om tunikan i fråga är lite kort-kort. För att slippa axelband-på-axelband-på-axelband-härvan kan ett avklippt linne instoppat i tightsen/strumpbyxorna vara lösningen!
Allt från mig. Nu ska jag sätta mig och njuta av vårsolen, känna träningsvärken från rullskideintervallerna och eventuellt äta ett singoalla-kex. Hejdå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar