fredag 23 mars 2012

God kväll!

Veckan har varit fin. Jag har lärt mig en hel del nyttiga saker i skolan, jag har tränat ordentligt och ätit det sedvanliga fredags-glassen. Nu ska jag strax gå och lägga mig för imorgon är det orienteeeeeringsträning! För första gången ska jag springa två riktiga pass på en vecka. Det kanske inte är så stort för majoriteten av samhället (eller ni, mina läsare), men för mig är det minsann en högtid! Jag och Lovisa kanske gör något fancy-schmansy för att fira det. Hon, som har haft ont i knät, verkar kunna springa nu också så framtiden ser ljus ut för oss!

Nu ska jag även ta upp ett viktigt samtalsämne, såna där lite kontroversiella saker som blir snackisar i bloggvärlden. Min fråga är som följer: Varför är löparskor av kvinnlig modell alltid rosa eller lila? På killarnas hylla är det grönt, orange, blå, röd, vit, svart och allt där emellan. Om man däremot glider över till vår sida är det rosa-rosa-rosa-rosa. Varför måste det vara så? Tror verkligen skotillverkarna att alla löpardamer har rosa som favoritfärg? Tror inte det va. Inget om mot ni rosa-saker-älskare (japp, syftar på dig Linnea), men vi andra känner oss lite bortglömda. Vad sägs om lite grönt kanske? Bara en tanke liksom!

Nu ska jag massera min fot i förebyggande syfte och glida ner mellan lakanen. Natti natti!

Dagens fångst på den lokala skobutiken. Snärtigt va?

1 kommentar:

  1. Joliiiiiiiiiiine25 mars 2012 kl. 16:14

    Det undrar jag också! Jag har nu tre par skor med rosa/lila på, det går ju liksom inte att komma undan! Fast det är då det är bra att ha stora och breda fötter för då kan man köpa herrmodellen ;)
    Sen vill jag säga också nu när jag är igång med att kommentera igen att jag blir så glad av att läsa din blogg för du låter alltid så pepp på allt :D jag vill bara sticka ut och springa hela ägen till uppsala och träffa dej! Jag får nog nöja mej med en runda i rydsskogen dock... men det blir nog fint det också :)

    SvaraRadera