torsdag 9 februari 2012

Idagens

Lovisa är borta och när hon inte är och flåsar lägenheten varm tillsammans med mig blir lägenheten kall. När jag ej har någon man eller katt som värmer mig när jag kommer hem från skolan får jag ta till andra medel för att värma benen som för modets skull varit beklädda med endast ett par strumpbyxor denna kyliga torsdag. Lite vitlöksbröd värmer insidan och radion värmer utsidan. Radion? tänker ni kanske då. Ja, radion säger jag. Min radio är så gammal att verkningsgraden går mot 0%, vilket betyder att all energi som skickas in genom sladden blir så kallad spillenergi i form av värme.

Det finns en annan lite tråkig sak med att Lovisa inte befann sig på Blodstensvägen (här) ikväll. Jag körde nämligen den klassiska snubbla-på-dörrkarmen-och-falla-på-näsan-tricket i hallen för en så länge sedan. Jag fnissade och frustade för mig själv. Tänk om någon sett detta?! Fast jaja, jag fick mig ett gott skratt i alla fall.

Det lilla ljud som radion faktiskt producerar idag är kvalitets-grejer. Kiwanuka och First Aid Kit samt snack om unga människors förkärlek till föräldrarnas musik. Me like. Snart ska jag övergå till mindre kvalitetiska grejer. TV. GOD NATT! (:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar