torsdag 30 januari 2014

Re: meddelande till Alice

Hej Sara!

Skönt och höra att du och Rut mår bra, för det gör jag också. Angående dina bekännanden kan vi göra upp om dem när jag kommer till Svea rike. Jag räknar med att anlända till Salix efter midnatt, antar att du sussar sött då.

London är en fantastisk stad, speciellt när man har en helt egen londonesare som kan guida en till alla smultronställen. Sofia bor i en lägenhet i nordvästra London tillsammans med hennes flat mates, Una och Molly, två tvättäkta britter. Eller näe, Una är hälften irländare tror jag... I vilket fall så får jag öva på utrikiskan. Jag blir dock lite blyg emellanåt, du vet som jag blir ibland när jag träffar nya människor, men  tjejerna är väldigt snälla och trevliga och tar hand om lilla mig. Jag har dock kommit fram till att vi är väldigt olika. Sofia pluggar drama och Una och Molly pluggar mode, redan där ser vi stora skillnader. Detta är coola tjejer och antalet dr Martens kängor här är otaliga. Det känns lite som att kliva in i en film fylld av kreativa människor. Una och Molly hade en dead line idag och har suttit uppe till tre de senaste nätterna för att skissa, måla, sy osv. Det ligger nålar, tyger, färger och pennor överallt. Nu har de i alla fall lämnat in sina arbeten vilket vi firade med restaurang och bio, det är nämligen orange wednesday idag.

Orange Wednesday är ett underbart påhitt. Varje onsdag få de som har orange som mobilabonnemang en kod, med denna kod kan man äta på vissa restauranger med 40 % rabatt och gå på bio för halva priset. Hur bra är inte detta?! Jag hoppas innerligt på införande av teliaonsdag i Sverige. 

Det var allt för mig, klappa katten från mig! Ses på lördag!
Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar