tisdag 14 januari 2014

Gårdagen - en pärs

Ska berätta om min gårdag. Den var inte att leka med. 

Vaknar på morgonen (själv med Rutan, Alice är i Sundsvall), det var drygt att ta sig upp. Efter frukosten bestämmer jag att jag är frisk nog att träna. I samma sekund som jag fått på mig alla träningskläderna i rätt ordning (mycket viktigt att underställtröjan ligger innanför underställsbyxorna och sedan lager två-tröjan. Tightsen ramar in det hela fint. Mycket viktigt att det är slätt) spyr Rut över hela golvet och hulkar likt en astmatiker. Fyra timmar hos veterinären väntar oss. Veterinären lugnar mina Rut-kommer-dö-framför-mig-i-fruktansvärda-plågor-fantasier och vi får åka hem med lite medicin. 

55 minuter senare har jag panikpackat för en vecka i Linköping och sitter på bussen. Medan jag sitter och väntar på sjukgymnasten (förlåt, fysioterapeuten) får jag ett sms. "Ditt tåg har blivit inställt på sträckan Gävle-Stockholm. Var vänlig kontakta SJ för ombokning". Ringer SJ - "du har plats 23 i kön". Batteriet på telefonen är nästan slut. Kaos!

Styr upp det hela på något vänster, springer med min nästan-jämnstora stjärt (nya mätningar visar 50 kontra 49 cm i omkrets på överlår, fördel skadade benet) till Centralstationen och tjuvåker regionaltåget till Stockholm. Tåget mot Linköping bjuder på det gamla vanliga (dålig räls, måste ta ny väg, vänta på tågmöte, cirkus en timme sen) och missar såklart första halvan av Paradise Hotel. 

Kvällen avslutas med julklappsutdelning tillsammans med mitt stiliga sällskap. Han får ett capo och jag får en tekopp. Slutet gott, allting gott!

/Den positiva damen (Sara alltså)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar