söndag 15 juli 2012

Söndag

God dag! Höll på att skriva god morgon, men sen kom jag på att jag varit vaken i cirkus fyra timmar. Alltså är det inte morgon längre. Jag tappar ofta grepp om tiden när jag syr, vilket medför att jag glömmer en massa saker. Idag till exempel, åt jag lunch klockan 15.45. Jag har inte heller borstat tänderna. Ganska äckligt, när jag tänker efter. Får nog gå ner och borsta tänderna när jag skrivit färdigt detta inlägg.

Men, i alla fall, när jag syr så skapar jag ju ibland saker. Idag, kan jag meddela, har jag färdigställt min första långklänning som nästan skulle kunna platsa på en bal! Jag känner mig ytterst stolt, för klänningen har nästan inte en enda skavank. Förutom det har jag även lagat ett par jeans, kortat av ett par shorts och påbörjat ett linne. Dock är tyget jag använder till linnet inte så samarbetsvilligt, så jag bör se över projektplanen. Det är oftast det som gör att jag stannar upp och får tillbaka tidsuppfattningen. Problem och fula saker hör inte hemma i min sy-bubbla.

Ikväll händer något legendariskt, Cecilia A.K.A Cillus har kommit tillbaka till byn efter ett år i det massiva landet USA och vi ska ha reunion med spel, te och annat tillhörande tjafs. Vi träffade på henne en snabbis igår när vi var ute i svängen och det var ytterst kul. Så kul att jag fällde en tår eller två till och med!

En glad Cill!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar