söndag 15 september 2013

Wazzap daawg?!

Typ-höst-tävlingspremiär idag. Stafett-DM. Kändes underbart att flyga fram i skogen. Har rensat ut det sista slemmet från förkylningen så nu är jag fit for fight. Satt med Alkis (Alice) igår och planerade höstens tävlingar. Ser fram emot Sundsvallstävlingen Höknatten med henne. Kommer bli kungligt. Vissa skulle säga att det är lite idiotiskt att ingen av oss kan orientera i mörker. Jag säger hellre spännande. Och hur svårt kan det vara egentligen? Sedan funderar vi även på att dubbla Rodhenloppet och Snättringes ultra-patrull samma helg. Även det skulle vara kungligt. Och kanske lite idiotiskt. Men sånt gillar vi.

Inte så mycket händer här hemma. Igår bakade jag bullar. Idag gjorde jag lasagne. Morgondagen bjuder på yoga. Börjar planera lite smått inför den stora Ankomsten. Rut, fräsig katt-flicka, som kommer om cirkus tre veckor och 9 timmar. Bör fixa henne ett klösträd samt en kattlåda. Och en söt liten matskål. Skulle säga att denna händelsen är en av de KUNGLIGASTE händelserna i mitt liv. Kan dock inte uttala mig om vilken plats eftersom den inte inträffat än, men definitivt topp tre.

Klart slut från soffan. /S:et






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar