onsdag 11 september 2013

Hej hej hej!

God förmiddag (började skriva detta inlägg i förmiddags). Studenten den äldre vid tangentbordet. Läget på Salixvägen är helt okej. Tyvärr är vi båda snuviga för tillfället. Vi muntrar upp oss själva med kladdkaka och intressanta diskussioner om relevanta ämnen.

Jag har märkt, efter att ha varit i närheten  av en nybliven studenten, hur slö man blir med åren. Alice studerar kanske 2 timmar om dagen, medan jag på min höjd kan sortera lite papper. Just ikväll har jag faktiskt suttit två timmar, men det beror på att det inte känns som jag studerar. Läser en artikel till ett seminarie (skrev om den förut, handlar om bakterier som petar på varandra) och den är ju SÅ INTRESSANT. Jag dör. Ska nog skriva ett mail till snubborna/snubbarna som jobbat med detta. Jag ska ha en plats i deras team.

En annan sak som piggar upp; imorgon har jag tänkt träna! GOSH. Så excited. Har varit sjukis i en vecka, men nu får det ta och vara nog. Hade en livskris häromdagen angående att vara sjuk, men just nu känns det långt borta. Mår alldeles prima! Underbart. Fantastiskt. Ni kan förvänta er att denna eufori övergår till någon sorts bipolär-depressionsdip om några dagar, för enligt samhället måste man vara sur och ledsen efter att ha mått bra. Jag hoppas dock inte att detta händer, jag gillar mig själv mycket bättre när jag är glad.

Nu kom det på en riktigt bra på låt Schpotifaj. Ska njuta av den och läsa lite. Puss puss! /Propp-lärarN


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar