söndag 13 januari 2013

Sandviken, dag... Vilken dag är det idag?

Dagarna flyter ihop, som rubriken antyder. Jag ligger just nu i Alice säng (och fiser inte som hon tydligen sprider ut till hela Sverige) och återhämtar mig från 100 längder i bassängen. Japp, vi simmade 100 längder idag. Det känns inspirerande och banbrytande som allt jag gör med Alice. Hon är en sån spännande människa, som alltid hittar på helt galna nya konstiga saker hela tiden. Det gillar jag. Vi har idag hunnit fastställa att vi tänker köra En Svensk Klassiker som uppvärmning inför Iron Man. Iron Man är en triathlon-tävling med 3,86 km simning, 18 mil cykel och 42 km löpning. Som namnet antyder är det en ganska brutal tävling. Och vi är ju brutala idrottare, så jag tycker det passar ganska bra.

Alice kollar på ett program som heter drömsamhället som handlar om liberalismen. Från vad jag hör är jag väldigt glad att jag är färdig med allt som heter samhällskunskap. Jag ska som vuxen (blir ju officiellt vuxen om en månad) fortsätta vara politiskt ointresserad och icke kaffedrickande. Självklart röstar jag när det är val, för det är min plikt som svensk medborgare, men annars ser jag ingen anledning att lägga ner tid på sånt. Det lämnar jag till folk som gillar det.

Over and out /S:et

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar