torsdag 24 januari 2013

Hej bloggeeeeeeeen

Tre dagar i skolan den här veckan, bra jobbat mig själv! Strax glider jag iväg till Orsa för skidläger med min nya fina klubb. Det är ju nu officiellt eftersom jag skrivit på kontraktet. OK Linné + Sara = sant! Jag verkar redan vara en kändis på grund av mina "intressanta och udda skador". Det är ju bra, för all PR är bra PR.

Innan jag glider iväg till Orsa tänkte jag skriva ett finurligt och extremt underhållande blogginlägg (ingen press). Så för er som inte känner mig så bra och ni som tror att ni känner mig bra, läs detta och ni kommer få lösningen till gåtan Sara Lundsten:

1. Jag måste alltid läsa mina egna blogginlägg innan jag skriver ett nytt, så jag inte upprepar saker.
2. Jag lever i illusionen att jag är fruktansvärt bra på att dansa och får ofta abrupta uppvaknanden när jag kollar mig själv i en spegel under en svängom på dansgolvet.
3. Jag klappar mig själv på axeln efter ett bra genomfört träningspass.
4. När man bor själv har man ingen som hälsar en välkommen hem efter skoldagen. Det har jag löst genom att jag ofta pratar med mig själv när jag kommer in genom ytterdörren.
5. Trots att min mor påstår att jag är slarvig eftersom jag alltid lämnar träningskläder på golvet är jag tvärtom extremt oslarvig. Alla saker har sin plats och de ska helst stå vinkelrätt mot till exempel bordskanten. Vad gäller träningskläderna på golvet ligger de alltid i en symmetrisk hög och jag är bara för lat för att flytta dem, vilket inte har något att göra med slarvighet.
6. Det värsta jag vet är att bädda sängen fel genom att lägga överkastet med lappen i nedre högra hörnet istället för över vänstra hörnet. Ibland utmanar jag mig själv genom att medvetet bädda sängen fel. Jag brukar hålla mig i några timmar, men sen måste jag bädda om sängen.
7. Det bästa som finns är när det inte ligger någon smutsig disk i vasken, fast jag hatar att diska.
8. På min hylla ovanför sängen står det en sönderklippt sko som är spetsad av en pinne.
9. En av mina största sorger här i livet är att jag numera har så fula naglar. För några år sedan hade jag det hårdaste, längsta naglarna i Sävast med omnejd men nu spricker de konstant.
10. Jag hoppas att jag inte behöver gifta mig på många år, för jag skulle vilja bjuda så fruktansvärt många människor. Bättre att vänta några år så jag hinner bli ovän med ett par stycken.

Ses och hörs efter skidhelgen! /S:et

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar