lördag 10 november 2012

Inspirerande


Känner mig apduktig som har pluggat hela dagen, förutom när jag cyklade till affären (jag har alltså fått lite träning). Under dagen har Bruce Springsteen rullat på repeat, närmare bestämt "live 1975-85"-skivan. Det är få ögonblick som får mitt hjärta att smälta så mycket som när jag tänker tillbaka på hans konsert jag var på i somras. Och vad som är fantastiskt är att på skivan hör jag samma energi, samma fantastiska spontanitet och samma underbara röst som i somras. Han är lika fantastisk nu som för 35 år sedan. Det slutgiltiga beviset på att han är chefen och allt och alla.

För er som inte har tid att gräva ner er i hans enorma repertoar kan jag rekommendera följande låtar:
- The River
- I'm Going Down
- Because The Night
- Johnny 99
- Darlington County

Underbart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar