lördag 10 november 2012


God morgon allihopa! Hoppas läget är lika bra hos er som hos mig! Jag har kommit så långt av min konvalescens att jag, cirka 1 timme efter intag av värktabletter, är i tipptopp form. Jag utnyttjar min smärtfria tid med att plugga idag. Har skrivit av anteckningar från fyra flervariabelananlys-föreläsningar, läst ett kapitel bioorganisk kemi och nu har jag tagit en välbehövlig paus.

Förutom att jag kan plugga utan att behöva ligga helt still i soffan med täcket uppdraget över hakan kan jag även äta ljummen mat, dricka te OCH gå till skolan. Igår var jag på en föreläsning och det var så underbart med social stimulans igen! Det var ytterst trevligt att återse mina klasskamrater och, ännu mer underbart, dom var så glada att se mig igen. Alla är också ytterst snälla och lånar ut föreläsningsanteckningar och Lovisa kom till och med hit för att försöka förklara den underliga värld av transformteori för mig. Mumsigt!

Snart tänkte jag åka och handla. Det känns lite töntigt att åka buss 5 minuter, så jag tror åtminstone jag går dit. Jag kan inte längre somna på kvällarna och eftersom jag känner mig själv vet jag att jag då tränar för lite. Men jag har träningsförbud i cirka 1,5 vecka till och det skulle ju vara förargligt om såren sprack och jag förblödde på vägen hem från Gottsunda centrum, så jag tar nog bussen hem.

Hejs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar