söndag 10 juni 2012

Puh

Det var evigheter sedan jag satt vid en dator sist. Det har ju hänt en hel del de senaste dagarna. Bilen (med mig inuti) här färdats sträckan Sävast-Åre-Umeå för lite fira-pappa/paddla-kajak/fjällvandra/tävla/flytta-in-hos-Nilssons. Det har varit fullt upp med andra ord!

Åre var en fin by, med mycket natur och en del snö. Min bror bor där och när jag lär mig vettiga saker såsom elektrontransportkedjan hos mitokondrier lär han sig hur man räddar folk som ramlat i vattnet. Vad som är viktigast låter vi vara osagt, men det var roligt att svänga runt med en kajak i en kall sjö för att sedan bli upplockad av bruuuschan. Han kan även många olika sorters lav. Skägglav, gärdsgårdslav - you name it. Det hann gå hela två dagar innan vi började bråka, nytt rekord enligt mig!

På tal om bråk så finns det många skolor i Umeå, där jag kommer befinna mig under de närmaste veckorna för att jobba. Jag har blivit familjen Nilssons sommarbarn här på Kiselstråket och jag måste säga att det ser ljust ut. Det finns mat, jag har en säng och imorgon ska jag börja på det som troligen blir världens bästa jobb! Best case scenario: jag hjälper till att fixa ett nobelpris. Worst case scenario: jag spränger något och ingen vill någonsin ha mig i ett labb ever again. Jag håller tummarna för det tidigare scenariot, om man säger så.

Lite bilder från den senaste tiden kommer rulla in inom en snar framtid, har ju skrapat ihop en hel del. Men nu ska jag sova. Natti natti /Värsterbottningen



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar