torsdag 18 april 2013

Blöt_tjej_92

Jävlar vad det ska regna mycket. Inte okej alltså. Fast då har jag en anledning att åka buss till skolan. Åh, denna bekvämlighet i form av ett stort fordon som plockar upp människor på sporadiska platser och sedan lämnar av dem på en annan plats (buss alltså). Som den elitidrottare man är måste man tänka på förkylningsrisken. Cykla fem kilometer uppför i spöregn och sedan sitta på föreläsning i två timmar är inte optimalt när sprint-SM är två dagar bort! Jag åker därför buss, för att jag är seriös idrottare. Samt för att jag är lat. Ibland får man vara lat. Det är bra för själen.

Avfärd till Göteborg imorgon klockan 13:00 alltså. Har inte varit någon optimal uppladdning för moi, men det ska bli fruktansvärt jättemegakul som sprint alltid är. Ska även bli fenomenalt roligt att få träffa alla som é nåt som vi brukar säga. Ska dessutom bli spännande att springa första (svenska) tävlingen i nya klubbdressen. Det ryktas om att en av mina gamla klubbisar (du vet vem du är) ska kasta lera på mig om hon träffar på mig i skogen. Känner mig dock inte hotad, är cirkus 40 cm längre än henne. Jag kan ta henne om det krävs. Nu ska jag nog laga en tidig middag och sedan köra lite OL-intervaller i regnet. Finns det något sexigare än blöta orienterare? Tror inte det va.

Over and out.

Dagens min, stekar-anka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar