tisdag 12 mars 2013

Inlägg nummer 300

Jubelium, woo! Vad ska man skriva i ett sånt här inlägg? Jag funderade ett ögonblick innan jag bestämde att det får bli ett litet djupare inlägg där jag snackar känslor. Jag kommer att göra detta i listform, något som jag gillar exceptionellt mycket:

- Läste Rebeckas inlägg om aggressioner mot samhället i allmänhet. Håller fullständigt med. Har typ slutat kolla på TV3 på grund av deras totalt meningslösa tv-serier. Kollar istället på vetenskapens värld, naturdokumentärer om Afrika och alla säsonger av Vänner som jag har på datorn. Kvalitets-tv, kommer någon ihåg det?
- Har väckt min kära gamla iPod till liv för att jag saknar möjligheten att bära omkring på 4 Gb musik. Härlig känsla. På baksidan av min iPod läser jag inskriptionen "I got soul but I am not a soldier". Se där, det sjöng jag tillsammans med Brandon Flowers för inte så länge sedan. Jag kunde inte föreställa mig det när jag beställde denna lilla musikspelare för drygt fem år sen, men ibland slår drömmar in!
- Tenta imorgon. I bioinformatiskstrukturbiologi. Kul kurs. Lärt mig mycket om protein. Fråga mig en fråga, jag lovar att jag kan den!
- Körde idag ett benstyrkepass och HAR INTE ONT I RUMPAN. Total lycka. Helt enkelt underbart.

Det var allt om känslor för idag. "Jag vill ju som int' prata känslor, jag vill ju som känna känslorna istället", citat en väldigt vis kvinna. Natti natti!

Bild från första tiden i Uppsala, då jag var trött ofta.

1 kommentar:

  1. NEEEJ citatet som visa kvinnan citerar är från en mycket vis MAN med rötter inte långt ifrån Boden!!!!!

    SvaraRadera