måndag 3 februari 2014

Det eviga pipet från larmknappen

Vi befinner oss på en plats där vi så många gånger förut befunnit oss. Telefoner ringer, folk springer omkring i löparskor, det luktar svagt av sprit. Jag pratar om akutmottagningen på akademiska sjukhuset. Men, här kommer tvisten, det är inte jag som är skadad. Det är min yngre vapendragare, fröken Hugosson som verkar ha dragit på sig en hjärnskakning av allvarligare form. Medan lilla damen sover i väntan på att få ett rum spanar jag på möjliga framtida partners åt Alice samtidigt som jag kollar så att hon andas. Båda mina uppgifter går bra. Djupa andetag samt tre möjliga kandidater. Kollar främst på skovalet, som tydligt kan indikera hur bra koll mannen i fråga har. Det är ju viktigt att fånga in en löpare (alternativt någon som kan formas till en orienterare). 

Nu verkar det hända saker. Jag återkommer inom kort /Mamsen Sara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar